Afklaring om fremtidig drift af Arkivet!

Som de fleste nok ved, er der nu godt nyt omkring driften af Arkiverne i Holstebro Kommune. Der er blevet afsat et beløb til at drive Arkiverne og lønne en fuldtidsansat person, som fysisk skal være på Arkivet 1-2 gange ugentlig, det er det, vi hører og kan læse os til i dagspressen.

Sagen skal nu behandles i Kultur- og fritidsudvalget, der skal bl.a. tages stilling til, hvor Arkiverne skal høre til organisatorisk.

Det er en enorm lettelse, at der omsider er kommet en afklaring, så vi kan begynde at se fremad og få rekrutteret nogle frivillige. Det kan være til at hjælpe med noget registrering, IT og vedligehold/opsyn med Arkivet. Vi mangler også en person – eller flere – som kan og vil fotografere ved arrangementer og ture

Nu venter vi blot på at få lov at mødes igen …..

Vi har valgt, at udsætte generalforsamlingen til efter påske, da vi håber at kunne få lov til at samles 30 -50 personer….. jeg vælger at være optimist!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.